Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Комунікаційна стратегія
Кагарлицького районного суду Київської області
на 2023 – 2024 роки
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення зборів суддів Кагарлицького районного суду Київської області
від 12.04.2023 року № 1
ВСТУП
Комунікаційна стратегія Кагарлицького районного суду Київської області спрямована на виконання важливих завдань судової влади – підвищення рівня довіри громадян до суду, побудову якісного діалогу із засобами масової інформації та громадянами, надання об’єктивної інформації про діяльність суду.
Взаємодія Кагарлицького районного суду Київської області суду із вітчизняними та зарубіжними засобами масової інформації (далі-ЗМІ) відбувається відповідно до Конституції України, законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні в засобах масової інформації», «Про інформацію», "Про доступ до публічної інформації", «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства», Положення про апарат Кагарлицького районного суду Київської області.
Кагарлицький районний суд Київської області (далі за текстом –Суд) має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій, ведення внутрішнього електронного документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.
Задля широкого та системного висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації та з метою налагодження належних відносин судової влади та суспільства, забезпечення авторитету правосуддя, зростання рівня довіри до судової влади, гарантування права громадян на інформацію та підвищення рівня обізнаності населення про діяльність Кагарлицького районного суду Київської області діє прес-служба.
Згідно Рішення зборів суддів Суду № 21 від 23.12.2015 висвітлювати офіційну позицію від імені Суду та надавати спеціальні професійні коментарі щодо розгляду справ у суді доручено судді-спікеру.
У структурі апарату Суду відсутня посада прессекретаря, у зв'язку з чим ці обов'язки тимчасово, покладаються на визначеного працівника апарату суду. Метою діяльності відповідальної особи є забезпечення налагодження комунікаційної діяльності суду.
Результатами комунікаційної діяльності Суду є активна участь суддів у тематичних лекціях, семінарах та постійне інформування громадськості про діяльність суду на офіційному веб-порталі/Судова Влада України/ Кагарлицький районний суд Київської області/офіційному веб-сайті суду.
Серед способів реалізації комунікаційної діяльності Суду є взаємодія з громадськістю шляхом надання відповідей на запити в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», врахування пропозицій/зауважень наданих на особистому прийомі у керівництва суду та за допомогою телефону; врахування результатів опитування відвідувачів щодо якості функціонування Кагарлицького районного суду Київської області.
На офіційних веб-ресурсах Суду розміщена загальна інформація про суд, постійно публікується інформація щодо інформаційно-просвітницьких заходів, проведених у Суді, інформація щодо розгляду справ, які становлять значний суспільний інтерес, актуальна інформація для відвідувачів суду та учасників судових проваджень, зразки типових заяв, тощо.
У приміщенні суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачам суду подається інформація згідно зі списками справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду тощо.
Кагарлицький районний суд Київської області від початку своєї діяльності прагне відкритості своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках: внутрішньому та зовнішньому.
До внутрішнього напрямку входять: робота із суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх комунікаційних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників.
Зовнішній напрямок, у свою чергу, включає: інформування суспільства про роботу суду, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення науковців до обговорення проблем судочинства, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики у суді тощо.
Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування щодо оцінки якості роботи суду, яке проводиться серед осіб що звертаються до суду.
У Комунікаційній стратегії передбачено сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, що сприяють наданню об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу із суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також задля формування позитивного іміджу судової системи України в суспільстві.
Комунікаційна стратегія Суду спрямована на забезпечення прозорості та відкритості діяльності суду з метою підвищення рівня довіри громадян до суду та формування позитивного іміджу судової влади в суспільстві загалом.
Дана стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України. Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», положень Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексі суддівської етики, мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері
Метою комунікаційної стратегії суду є:
Цільова аудиторія
Заходи комунікаційної стратегії спрямовані на співпрацю з наступними групами цільової аудиторії:
Всі ці групи становлять зовнішню цільову аудиторію, що на цей час є найбільш пріоритетною цільовою групою.
До внутрішньої цільової аудиторії належать судді та працівники апарату суду.
Основними принципами комунікаційної діяльності Суду є:
Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи. Обираючи засоби комунікації із учасниками судового процесу, потрібно розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу, з урахуванням карантинних обмежень.
Канали зв’язків із громадськістю:
Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.
Каналами комунікації зі ЗМІ є:
Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід врахувати, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.
Добір засобів комунікації здійснюється з наданням переваги таким освітнім заходам:
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень є:
Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами є:
Заходи Кагарлицького районного суду Київської області щодо реалізації комунікаційної стратегії
Очікувані результати
Найвищою оцінкою реалізації комунікаційної стратегії суду буде розуміння громадянами результатів роботи суду та прийнятих судових рішень. Саме розуміння роботи підвищить довіру громадян до системи судочинства, а без відкритості та прозорості роботи суду такого розуміння не буде. Суди повинні сприйматись громадськістю як установи, які дійсно стоять на її захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити та бути впевненим у тому, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону. Зміни в оцінках роботи суду можуть бути лише як результат діалогу суду з громадою.
За результатами впровадження комунікаційної стратегії очікується:
- зростання рівня довіри громадян до суду, підвищення авторитету суду через відкритість та прозорість діяльності суду;
- підвищення рівня правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах.
- формування поваги до судового рішення та позитивного іміджу судової влади.
План комунікаційних заходів Кагарлицького районного суду Київської області на 2023-2024 роки
№ з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуваний результат |
Орієнтовна дата проведення |
Відповідальні за виконання |
Внутрішня комунікація
|
|||||
1. |
Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно
|
Голова суду, керівник апарату суду |
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
щопівріччя |
керівник апарату суду |
3. |
Навчальний тренінг : «Основи взаємостосунків працівників суду зі ЗМІ та громадськістю». |
Працівники апарату суду |
Формування навичок спілкування зі ЗМІ |
раз на рік та у разі потреби |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
4. |
Навчальний семінар:«Медіавідкритість суду. Сучасний досвід, інновації та перспективи».
|
Судді, працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, напрацювання спільних позицій з питань діяльності суду |
раз на рік |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
5. |
Проведення узагальнення ефективності роботи щодо реалізації комунікаційної стратегії суду та інформування працівників суду про її виконання |
Судді, працівники апарату суду |
Інформування працівників суду про результати роботи та вироблення стратегії дій на майбутнє |
до 25.12.2023 25.12.2024 |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
Зовнішня комунікація
|
|||||
1. |
Постійне оновлення інформації всіх розділів інтернет -сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду. |
Постійно |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
2. |
Підготовка інформаційних та презентаційних матеріалів суду |
Громадяни, представники ЗМІ, громадські і правозахисні організації, державні установи |
Формування позитивного іміджу суду |
Протягом року |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
3. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду. |
Протягом року |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
4. |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед школярів на правову тематику
|
Школярі, |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду |
щопівріччя, з урахуванням карантинних обмежень |
судді, відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
5. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії (за результатами моніторингу) |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду. |
Постійно |
суддя-спікер, відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
6. |
Проведення «Дня відкритих дверей» |
Школярі |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
щопівріччя, з урахуванням карантинних обмежень |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
8. |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді |
Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
Постійно |
суддя-спікер, відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
9. |
Проведення опитування громадян-відвідувачів суду з питань, що стосуються оцінки та ефективності діяльності суду за методикою СОРС |
Учасники судових процесів, адвокати |
оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про недоліки в роботі з метою їх подальшого усунення |
2023 рік |
відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
10. |
Організація спецпроекту "День у суді" та розміщення матеріалів на офіційних веб-ресурсах |
громадяни |
презентація суду як відкритої установи, підвищення довіри громадян до судової влади |
2024 рік |
суддя-спікер, відповідальна особа, на яку покладено обов'язки прессекретаря |
11. |
Продовження забезпечення ведення судових засідань шляхом використання режиму відеоконференцзв'язку сервісом TrueConf, EasyCon та онлайн трансляції судових засідань через YouTube канал «Судова влада України».
|
Учасники судових процесів |
демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
протягом року |
судді, працівники апарату суду |
Помічник голови суду відповідальна
особа, на яку покладено обов'язки
прессекретаря Олена РЕДЬКА
Нормативно-правові акти, інші документи та література, що використовуються при здійсненні комунікації: